Thursday 25 February 2016

Situationer där män spelar huvudrollen minns jag så starkt. Minns första gången jag skrev med J: det var sol ute- bibliotekets övervåning badade i sol, samma dag åkte jag ner till hamnen och åt på ett ställe där en dam satt och petade i maten så att jag fick koncentrera all min viljestyrka på att titta åt ett annat håll. Första gången jag skrev med P stod jag utanför Handels och gick ständigt på toa på jobbet för att få fortsätta samtalet. Jag och S åt på den där tomma kinakrogen vid avenyn, med plaststolar som fick en att tro att man kissat på sig, samma dag som jag första gången skrev med O.

Det framträder tydligt: vädret, smakerna, sinnesstämningen, omständigheterna, statisterna som rör sig i mitt livs film. 

Jag minns alla män och hur vi skrev.

No comments: